U prometnim nesrećama ozlijeđena dvojica motociklista

Slika /PU_VS/Prometne/motociklisti.jpg

Upozoravamo na najčešće greške zbog kojih se događaju prometne nesreće, odnosno obveze kojih se trebaju pridržavati vozači motocikala i mopeda

Foto: Ilustracija

Jučer, 2. listopada, na području Policijske uprave vukovarsko-srijemske evidentirane su dvije prometne nesreće s ozlijeđenim osobama.

Oko 09,45 sati u Županijskoj ulici u Vukovaru, 49-godišnjakinja se osobnim automobilom osječkih registarskih oznaka prestrojavala iz desne u lijevu prometu traku, a da se nije uvjerila da to može učiniti na siguran način, uslijed čega je lijevim dijelom vozila udarila u desnu stranu motocikla vukovarskih registarskih oznaka, kojim je upravljao 30-godišnjak u istom smjeru lijevom prometnom trakom. Pri padu, motociklist je zadobio lake tjelesne ozljede.

Još jedan motociklist ozlijeđen je u prometnoj nesreći koja se dogodila oko 13,15 sati u Dugoj ulici u Vinkovcima. Naime, 23-godišnjak pod utjecajem alkohola 0,97 g/kg upravljao je osobnim automobilom vinkovačkih registarskih oznaka i skretao ulijevo na kolni prilaz u trenutku kada ga je s lijeve strane pretjecao 31-godišnjak upravljajući motociklom vinkovačkih registarskih oznaka. Nakon udara i pada sa motocikla, 31-godišnjak je zadobio lake tjelesne ozljede.

Upozoravamo na najčešće greške vozača automobila, motocikala i mopeda zbog kojih se događaju ovakve prometne nesreće, odnosno obveze kojih se trebaju pridržavati vozači navedenih vozila.

Najčešće greške vozača automobila u odnosu na motoriste:
  • oduzimaju im prednost prolaska,
  • prilikom prestrojavanja, pretjecanja ili skretanja vozila, ne pridaju dovoljno pozornosti ovoj kategoriji vozača, tako da im se često nađu u tzv. „mrtvom kutu“ bočnog ogledala,
  • skretanje ili prestrojavanje obavljaju neoprezno i bez pokazivača smjera,
  • prilikom opisanih radnji često ne vode računa da su motocikli vozila koja obzirom na omjer masa/snaga na kratkim dionicama mogu ostvariti jako velika ubrzanja.
 
Najčešće greške vozača motocikala i mopeda zbog kojih stradavaju:
  • kreću se neprilagođenom i brzinom većom od dozvoljene,
  • ne nose zaštitne kacige,
  • kreću se površinama koje nisu namijenjene za tu vrstu vozila,
  • precjenjuju svoje vozačke sposobnosti, dok u isto vrijeme podcjenjuju opasnosti u prometu,
  • obavljaju pretjecanje ili obilaženje kolone vozila po dijelu kolnika za vozila iz suprotnog smjera kada to prema prometnim znakovima nije dopušteno ili je rizično uzevši u obzir promet iz suprotnog smjera,
  • provlače se između zaustavljenih vozila u kolonama,
  • voze sa neupaljenim svjetlima tijekom dana čime su, uzimajući u obzir ionako manju siluetu samog vozila i vozača u odnosu na druga vozila, još manje uočljivi u prometu za druge sudionike,
  • upravljaju neregistriranim i tehnički neispravnim vozilima,
  • upravljaju vozilima prije stjecanja prava (bez položenog vozačkog ispita),
  • uklanjaju blokade na mopedima čime povećavaju krajnju brzinu vozila, koje je prema tvorničkim konstrukcijskim svojstvima namijenjeno za brzine do 45 km/h.

Savjeti i preporuke za vozače motocikala i mopeda:
  • prije vožnje očistite vizir, koristite homologiranu zaštitnu kacigu i pravilno je zategnite,
  • uz zaštitnu kacigu, koristite i drugu zaštitnu opremu  (jakna, hlače, štitnici, čizme i rukavice),
  • zbog ionako manje, a samim time i teže uočljive siluete na cesti, preporuka je nositi svjetliju odjeću i kacigu, „življih“ boja, odnosno s reflektirajućim detaljima,
  • poštujte ograničenja dopuštene brzine,
  • prilagodite brzinu vožnje uvjetima na cesti (stanju i karakteristikama ceste),
  • provjerite tlak u gumama,
  • upalite dnevno ili kratko svjetlo,
  • ne vozite pod utjecajem alkohola ili droga,
  • prilikom vožnje u skupini, vozite u slijedu jedan iza drugoga,
  • vozite sredinom prometnog traka, a ne uz središnji dio kolnika (iznimka je samo situacija kretanja kolnikom koji ima samo po jednu prometnu traku namijenjenu za promet vozila u jednom smjeru, gdje se moped tada treba kretati što bliže desnom rubu kolnika),
  • prilikom vožnje kroz lijevi zavoj, odmaknite se dovoljno od središnje crte (vožnjom uz crtu i naginjanjem u zavoju, glava vozača može se nalaziti čak do 1 metar u prometnoj traci namijenjenoj za promet vozila iz suprotnog smjera),
  • ne vozite slalom između vozila,
  • izbjegavajte vožnju na dijelovima asfalta na kojima ima pijeska, ulja i sl., posebice u zavojima,
  • kontrolirajte svoje ponašanje i strast za vožnjom te ne ispitujte mogućnosti svog mopeda ili motocikla u prometu na cestama,
  • predviđajte poteze vozača (drugih) automobila,
  • vozite se na dovoljnoj udaljenosti od vozila ispred sebe i
  • poduzmite i sve drugo što je u vašoj moći kako biste bili sigurni u prometu.


 

Stranica