I ovog vikenda policija je u pojačanom nadzoru prometa

Slika /PU_VS/Prometne/pojačani nadzor policije u prometu 28.5.jpg

Pozivamo vozače da brzinu kretanja vozila prilagode vremenskim prilikama i uvjetima na cesti, te najavljujemo da će policija i ovog vikenda nastaviti s pojačanim aktivnostima usmjerenim na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja u prometu

Fotografija:  ilustracija


Prometni uvjeti na cestama
 
U petak i subotu na Jadranu pretežno, a u unutrašnjosti djelomice sunčano ponegdje uz mogućnost za malo kiše. U nedjelju na kopnu većinom oblačno s kišom, a na Jadranu promjenljivo, na sjevernom i srednjem dijelu mjestimice s kišom. Na Jadranu će puhati umjerena do jaka bura i sjeverozapadnjak. Do nedjelje temperatura zraka bez veće promjene, zatim u unutrašnjosti svježije.
 
U takvim okolnostima, kolnik može biti vlažan i sklizak, zbog čega je i prianjanje pneumatika na podlogu znatno otežano, produžava se zaustavni put kočenja, odnosno na takvom kolniku vrlo lako može doći od gubitka kontrole nad vozilom i slijetanja vozila s kolnika ili prelaska na dio kolnika za suprotni smjer i sudara s nadolazećim vozilima.
 
Zbog ovakvih uvjeta, posebno upozoravamo vozače da brzinu kretanja vozila prilagode vremenskim prilikama i uvjetima na cesti.
 

Prometne nesreće
 
U proteklih tjedan dana dogodile su se četiri prometne nesreće s poginulim osobama, u kojima su poginula dva vozača motocikla, jedan vozač osobnog automobila te jedan biciklist.
 
U prva četiri mjeseca 2021. godine, u prometnim nesrećama smrtno je stradalo 68 osoba, što je 1 osoba ili 1,4% manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine  (69 poginulih osoba).
 
Prevladavajući razlog smrtnog stradavanja u prometnim nesrećama je upravljanje vozilom nepropisnom, znatno većom brzinom od dopuštene, kao i kretanje brzinom neprimjerenom uvjetima na kolniku (kiša, mokar kolnik, zavoj, smanjena vidljivost, noć, magla), dok se prema vrstama nesreća radilo o slijetanju s kolnika i prelasku na suprotnu stranu kolnika te sudarima s vozilima koja su dolazila iz tog smjera.
 
Za istaknuti je i zabrinjavajući podatak o nekorištenju sigurnosnog pojasa kod osoba koje su preminule od posljedica prometne nesreće. Naime, od 126 osoba koje su poginule u osobnim automobilima tijekom 2020. godine, njih 60 ili 47,6%, odnosno skoro polovica nije koristila sigurnosni pojas. U prva četiri mjeseca 2021. godine, od 31 osobe koje su poginule u osobnim automobilima, njih 19 ili 61,3% nije koristilo sigurnosni pojas.
           
Kako su jedan dio nesreća sa smrtnim stradavanjem skrivile mlade osobe, poseban apel uputili bi i roditeljima, odnosno da im se ne omogućava dostupnost upravljanja vozilom dok takva mlada osoba nije položila vozački ispit. Također, da im ne omogućavaju upravljanje vozilom ukoliko imaju saznanja da je mlada osoba konzumirala alkoholna pića. Naposljetku, da prije povjeravanja vlastitog vozila na upravljanje mladoj osobi, temeljem životnog i prometnog iskustva istoj ukažu na sigurno, ali i odgovorno sudjelovanje u prometu.  
 
Motocikli i mopedi su na prometnicama - OPREZ!
 
Vozači i putnici tih vozila često su žrtve drugih nesavjesnih vozača ostalih motornih vozila, koji grubim kršenjem prometnih propisa ugrožavaju sigurnost svih sudionika u prometu. Međutim, često zbog svog neodgovornog ponašanja i grubog kršenja prometnih propisa i sami motociklisti sudjeluju u teškim prometnim nesrećama, gdje u sudarima s drugim vozilima, izlijetanjima s ceste ili naletima na objekte uz cestu, smrtno stradavaju ili se teško ozlijede.
 
Više o motociklistima u prometu na poveznici https://policija.gov.hr/vijesti/oprez-u-prometu-motociklisti-i-mopedisti-izlaze-na-ceste/5258
 

 
Vidljivost pješaka i biciklista
 
Jedan dio pješaka i biciklista i nadalje ne poštuje zakonske propise, zbog čega su teško vidljivi vozačima drugih vozila koji pritom nalijeću na njih, a što ponekad završava i smrtnim stradavanjem. Stoga podsjećamo na odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama kojima je propisano da:
pješak, koji se kreće kolnikom, dužan je noću, a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, biti označen nekim izvorom svjetlosti ili reflektirajućom materijom, 
vozač bicikla koji se kreće kolnikom na cesti dužan je noću i danju u slučaju smanjene vidljivosti biti označen reflektirajućim prslukom ili reflektirajućom biciklističkom odjećom ili drugom reflektirajućom oznakom,
za nepoštivanje navedenih odredbi propisana je kazna u iznosu od 300 kuna. 
Bicikliste dodatno upozoravamo kako je citiranim Zakonom propisano da od prvog sumraka do potpunog svanuća (noću), a i danju u slučaju smanjene vidljivosti, na biciklu mora biti upaljeno najmanje jedno svjetlo bijele boje na prednjoj strani i jedno crveno svjetlo na stražnjoj strani bicikla. U protivnom, vozač bicikla će se kazniti novčanom kaznom u iznosu od 500 kuna.
 
Potrebno je ponovno upozoriti vozače da: u prvom redu prilikom vožnje budu maksimalno koncentrirani na promet koji ih okružuje; ne koriste mobitel tijekom vožnje (zakonski je propisano da se ne smije koristiti bez uređaja koji omogućava njegovo korištenje bez upotrebe ruku); voze na dovoljnom razmaku u odnosu na vozilo koje se kreće ispred njih; poštuju dopuštena ograničenja brzine, odnosno prilagode brzinu stanju kolnika i osobinama ceste (noć, magla, kiša, snijeg, poledica, zavoj, uspon, pad kolnika i dr.); ne ulaze u opasna pretjecanja na kratkim dijelovima cesta i na mjestima gdje preglednost nije dovoljna, odnosno na mjestima gdje je to zabranjeno.
 
 
Vozačima traktora, ali i drugih radnih strojeva, poruka je da ne izlaze na kolnik s tehnički neispravnim i neosvijetljenim vozilima.
 
Osobama u automobilima da obavezno koriste sigurnosni pojas, a na mopedima i motociklima zaštitnu kacigu.

 
„Prevelikim pouzdavanjem u svoje vozačke sposobnosti i mogućnosti svog vozila, tragedija se može desiti u trenu i obilježiti vas ili nekog drugog za cijeli život.“
 

 
Vožnja pod utjecajem alkohola
 
Kako unatoč svim apelima, jedan dio građana i nadalje konzumira alkoholna pića, nakon čega nažalost sjedaju za upravljač vozila, ovom prilikom ih upozoravamo da to ne čine, jer u današnje vrijeme, kada postoje razne alternative: javni prijevoz, taksi službe, znači brojne mogućnosti, onda niti jedan razlog za vožnju pod utjecajem alkohola ne može biti opravdan. U tom smislu i policija će prema takvim vozačima, koji imaju nedopuštenu koncentraciju alkohola, imati nultu toleranciju na razloge vožnje pod utjecajem alkohola.
 
Stoga, a kako smo već ranije najavili, policija će i ovog vikenda, ali i kontinuirano do kraja godine nastaviti s poduzimanjem pojačanih aktivnosti usmjerenih na sprečavanje i sankcioniranje najtežih prekršaja, posebice tzv. „četiri glavne ubojice u prometu“ (alkohol, brzina, sigurnosni pojas i mobitel), kao i prekršaje vozača mopeda i motocikala te prema ponavljačima teških prometnih prekršaja - recidivistima. U poduzimanje aktivnosti biti će uključen maksimalno raspoloživi broj policijskih službenika, kao i svi raspoloživi uređaji i oprema koja se koristi u nadzoru i kontroli prometa: uređaji za utvrđivanje stupnja alkoholiziranosti, uređaji za nadzor brzine, testeri za droge, uređaji za automatsko očitavanje registarskih pločica i dr.
 
 
Ne zaboravite:
 
Vožnjom pod utjecajem alkohola ne dovodite u opasnost samo sebe, već i ostale sudionike u prometu, zbog čega za upravljanje vozilom pod utjecajem alkohola niti jedan razlog ne može biti opravdan.“

Savjeti sudionicima u prometu

Stranica