Foto: ilustracija
Nepoznata ženska osoba, 20. studenog, u poslijepodnevnim satima, nazvala je 83-godišnjaka iz Srijemskih Laza, lažno se predstavivši kao stanovnica Londona. Obavijestila je 83-godišnjaka kako je njegovoj kćeri, koja zaista živi u Londonu, pozlilo na aerodromu u Londonu te kako je potrebno upatiti novac za njeno liječenje. 83-godišnjak je povjerovao u istinitost informacije te je uplatio traženi novčani iznos u obližnjoj pošti. Na ponovno traženje ženske osobe, 83-godišnjak je još u dva navrata uplatio novac. Nedugo zatim od drugog člana obitelji saznao je kako cjelokupna priča o liječenju kćeri nije istinita.
83-godišnjak je oštećen za iznos od nekoliko desetaka tisuća kuna.
70-godišnjakinju iz Vinkovaca je 22. studenog, oko podneva, nazvao nepoznati muškarac, koji se predstavio kao djelatnik „inspektorata“ te joj pritom savjetovao da provjeri novčanice koje su joj prilikom preuzimanja mirovine isplaćene u banci, navodeći kako je utvrđeno da su krivotvorene.
Kada je 70-godišnjakinja pročitala serijske brojeve novčanica koje posjeduje, muškarac je rekao kako će odmah uputiti svoju kolegicu da ih preuzme. Ubrzo se na kućnoj adresi 70-godišnjakinje pojavila mlađa žena koja je „pregledala“ novčanice te ih preuzela kako bi ih zamijenila za ispravne. Međutim, 70-godišnjakinji se ipak nešto učinilo sumnjivim te je krenula za ženom. Zaustavila ju je ispred kuće te zatražila novac natrag. Žena joj je vratila novac te se ubrzano udaljila.
70-godišnjakinja je nakon razmišljanja o cjelokupnom događaju shvatila kako je umalo bila prevarena za izos od više tisuća kuna, koliko je bila predala nepoznatoj ženi.
Savjetujemo građane o mjerama samozaštitnog ponašanja kako ne bi postali žrtve prevaranata:
Ponašanja karakteristična za prevarante su: drskost, snalažljivost, odvažnost, autoritativni nastup, pričljivost, prikazivanje empatije, rad po unaprijed stvorenom scenariju, brza provedba transakcija, upornost u nagovaranju, uvredljivost prema svakoj skepsi usmjerenoj ka provjeri „činjenica“ koje iznosi, razne simulacije poput bolesti, malaksalosti, nesvjestice, izazivanje sažaljenja i dr.
Teško je upozoriti ljude o svim načinima kojih se prevaranti dosjete. Često se osobe srame reći da su prevarene i bitno je da počinitelji poznaju "psihologiju" tih osoba te izazivaju suosjećanje ili glume empatiju prema tim osobama i tako ih dovode u zabludu i navode da postanu žrtve.
Stoga Vam savjetujemo: